Forskning
Udskriv Udskriv
Switch language
Rigshospitalet - en del af Københavns Universitetshospital
Udgivet

Hjertestop hos en patient med langt QT-syndrom i androgendeprivationsterapi

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  1. Surfactant therapy of respiratory distress syndrome

    Publikation: Bidrag til tidsskriftReviewForskningpeer review

  2. DBCG Kvalitetsdatabase for Brystkræft – resumé af årsrapport 2020

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  3. Nærdødsoplevelser

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Leder - Rosenrot

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

  5. Endoskopisk behandling af hydrocefalus

    Publikation: Bidrag til tidsskriftReviewForskningpeer review

  1. Sudden unexpected death in epilepsy in persons younger than 50 years: A retrospective nationwide cohort study in Denmark

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  2. Temporal trends and sex differences in sudden cardiac death in the Copenhagen City Heart Study

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Witnessed and unwitnessed sudden cardiac death: a nationwide study of persons aged 1-35 years

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Cardiac arrhythmias in patients hospitalized with COVID-19: The ACOVID study

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Vis graf over relationer

This is a case report of a 72-year-old male with a newly diagnosed prostate cancer, who was treated with androgen deprivation therapy and anti-androgen. The patient was diagnosed with congenital long QT syndrome (LQTS), and a markedly worsening of the QT-prolongation was observed, after the hormonal therapy was initiated. He ultimately suffered an initially resuscitated cardiac arrest but did not survive to discharge. Pharmaceutical treatments in patients with LQTS should always be handled with caution, and if a treatment with a known or probable QT-prolonging drug is initiated, a cardiologist should be consulted.

Bidragets oversatte titelCardiac arrest in a patient with long QT syndrome receiving androgen deprivation therapy
OriginalsprogDansk
ArtikelnummerV11200808
TidsskriftUgeskrift for Laeger
Vol/bind183
Udgave nummer41
Antal sider3
ISSN0041-5782
StatusUdgivet - 11 okt. 2021

ID: 68602681